Ақшалай нысан, жоғарыда айтылып кеткендей, салықты төлеудің артықшылықтынысаны болып табылады. Бірақ өткен және қазіргі кезде табиғи салықтар да белгілі, осылай, салықтар туралы жарлық жер қойнауын пайдалануға келісім-шартпен анықталатын мөлшерде алынатын өнімнің үлесі түрінде жер қойнауын пайдаланушылармен салықты төлеудің табиғи нысамын жібереді. Субектілер бойынша заңды тұлғалардан салықта және жеке тұлғалардан салықты бөліп көрсетуге болады. Айтып кететін , соңғы уақытта біздің салық заңдылығымыз, бір уақытта заңды және тұлғаларға тарайтын жалпы салықтарды жасау жолымен өтті, осы салықтар нормативтік актілерімен барлығы үшін жалпы етіп орнатылды және өздерінің негізгі элементтері бойынша сәйкес келеді. Бірақ бір актінің шегінде де осы субектілер арасында абьективті айырмашылықтар күшіне әрдайым сол немесе басқаларға салық салудың ерекшеліктері байқалады, сондықтан, заңды мәнде (эканомикалық мәнде де) жалпы салықтың шегінде ұйымдардан және азаматтардан алынатын көптеген салықтарды біз обьективті түрде бақылаймыз. Салық тәжрибесінде субьектісі жеке тұлғалар болатын жеке салықты және субектілері заңды тұлғалар болатын корпоротивтік салықты кездестіреміз. Олардың терреториялық белгілеріне байланысты салықтар жалпы мемлекеттік және жергілікті болып бөлінеді. Салықтарды жалпы мемлекеттік және жергілікті деп болуы көбіне екі фактормен анықталады: салық кіммен орнатылды. (орталық немесе жергілікті органмен ) және ол қандай бюджеттің табысты қайнар көзі болып табылады (орталық немесе жергілікті). Конституцияға және Қазақстан Республикасының салық заңдылығына сәйкес барлық салықтар тек Парламент атынан орталық органдармен, және нақты жағдайларда — Қазақстан Республикасы президентімен опнатылады, Бірақ анықтаушы болып екінші критерий шығады. Салық жүйесінің құрылуы көп жағдайда елдің ұлттық – мемлекеттік және әкімшілік – территориалдық құрылымына байланысты.
Jsk ақпараттық агенттігі