Осылайша, тәуелсіздік жылдары Қазақстанда бюджеттік басқарудың заманауи жүйесінің негізі қаланды. Бюджеттік құқықтық қатынастарды реттеудің тұтас жүйесі құрылды, бюджеттік жүйенің бірыңғай қағидаттары белгіленді, мұнай кірістерін үнемдеу тетігі енгізілді, бюджетаралық қатынастар жүйесі жолға қойылды. Зерттеудің теориялық және әдіснамалық негізін салық жүйесі саласындағы көрнекті отандық және шетелдік ғалымдар мен практиктердің бірнеше буынының еңбектері құрайды. Әдіснамалық негіз танымның жалпы ғылыми әдістері, салық жүйесінің маңызды компоненттерін түсінуге және талдауға диалектикалық көзқарас, жүйелік тәсіл, функционалдық талдау, экономикалық статистика әдістері, жіктеу, салыстыру және т.б. сонымен қатар, бюджет саясатын қалыптастыруда проблемалар мен жағымсыз тенденциялар бар, олар орта және ұзақ мерзімді перспективада оның тиімділігіне теріс әсер етуі мүмкін. Мәселен, жыл сайын мемлекеттік бюджеттен тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықты, көлік саласын, ауыл шаруашылығын қолдауға арналған ағымдағы шығыстар мен субсидиялар көлемі ұлғаяды. Сонымен қатар, кіріс базасының ұлғаюымен қатар жүрмейтін салық саясаты ұзақ мерзімді перспективада міндеттемелердің ұлғаюына сәйкес келмеуі мүмкін. Ұзақ мерзімді перспективада бұл мемлекеттік қаржының теңгерімсіздігіне әкелуі мүмкін. Бюджет кодексі бюджеттік процесті реттейтін негізгі құқықтық құжат болып табылады. Ол мемлекеттік басқарудың барлық деңгейлеріндегі бюджеттік процесті реттейді және жеке заңдармен реттелетін мемлекеттік сатып алу, мемлекеттік аудит және қаржылық бақылау сияқты функцияларды реттейтін заңға тәуелді ережелер үшін анықтамалық стандарттарға ие. Алайда бюджеттен тыс қорлар да, салық шығыстары да Бюджет кодексінің қолданылу аясына кірмейді. Бюджет кодексінің келесідей ауқымдағы мәселелерді қамтиды.
Jsk ақпарат орталығы