• 20 сентября, 2024 2:44 дп

Қазақстан Республикасы бюджет жүйесін қалыптастыру

Автор:admin

Июн 4, 2024
Hand putting coin to money staircase

Бюджеттік кодекс жобасының маңызын бағалау өте қиын. Оның бірі Түркістан облысын алып қарасақ болады. Облыста бюджеттік жобалар өте көп, бірақ тиімді тетігінің бірі ол өңірге қажетті мөлшерде инвестиция тарту.  Соңғы уақытта біздің қоғамымыздың демакратиялануы туралы көп айтамыз. Соған байланысты менің ойымша демократияланудың ең бірінші, біздің ел экономикасының жүрегі бюджеттік кодекс болып табылады. Бізге белгілі болғандай біздің үкіметіміз салық кодексін, кеден кодексін жақында қабылданды, енді жер кодексі қабылданды. Солардың ішінде, заң шығарушы және атқарушы өкіметтің әр — бір деңгейінің жауапкершілігін ғана емес, сонымен қатар өкіметтің әр — бір деңгейінің қаржылық қайнар көздерін анықтайтын, осы органдардың құқықтарын анықтайды бюджеттік кодекс маңыздылығын анықтауға өте қиын. Стратегиялық жоспарда Үкіметке бюджеттік кодексті жетілдіруді тапсырады. Парламентте 4 сәуірде талқыланған мемлекет басшысының жолдауында өкіметке бюджеттік кодекс жобасын мамырдың соңына дейін Парламентке қарастырылуына беруді керек туралы айтылады. Бюджеттік кодексті жазу жұмысы өткен жылдың қазанында басылғандығы туралы еске түсірецін деп едік: Осы уақыт аралығында бюджеттік процесті жетілдіру саласында үлкен жұмыс жасалынды. Менім ойымша Бюджеттік кодекс елдің бюджет жүйесі дамуының көп жолғы жұмыстың тәжіриебесін өзіне қаратып алды. Егер 1995 — 1999 жылдарындағы біздің алдымыздағы болған проблемаларды және қазіргі уақытта біз оларды қалай көшкенімізді немесе қандай жағдайымызға келгенімізді еске түсірсек, онда келесі туралы айтуға болады. Реалды емес бюджетті қабылдау сол жылдардағы негізгі проблема болды. Негізінен, реалды емес бюджет төленбеген төлемдер жүйесін экелген және жалпы біздің экономикамыздың дамуына эсерін тигізген кредиторлық қарыздың негізгі причинасы болды. Содан басқа арнайы шоттар проблемасы өріс алуда болатын. Арнайы шоттардың бар болуы мемлекеттік ұйымдарда басқарудың эффектілігі туралы сұрақ туындайды: бір сома Парламентте бекітілсе, ал екіншісі басқа бір арнайы шоттарда болды. Ол сомаларды Парламент бақылауға ала алмай, ол сомалар негізгі мануфактураны айқындайды және де ол көбінесе мемлекеттік — ұйымдық , компаниялық іскерлігіне болатындығын айқындайды. Сол уақыттағы бюджеттік кодекс өзінің барлық стратегиясында істеп тұрған құрылымдар арасындағы барлық ресурстардың пассивті бөлінуімен анықталған бюджет өтімдердің кэдімгі бірігуімен анықталады, содан кейін барлық бюджеттік ұйымдар арасында шектелген ресурстардың бөлінуі болды. Осы процесте сот көрінісіндей тәжірибе жүзінде бюджет орындалуы керек болған макроэкономикалық жағдай есептеледі және тәжірибе жүзінде экономикалық саясаттың қағидалары мен приоритеттерімен байланысты шығындарды дұрыстау жұмыстары жасалынбады. Бюджеттік пайыздың ешқандай стадияларында біздін еліміздің стратегиялық қүжат анықталған экономикалық приоритетімен байланысты шаралары көрінбеді. Сонымен, біз жүзеге асыру керек бағдарламалар мен бағыттарды қарастырудын орындалуы, бюджеттік дайындау процессі сандардың басуына әкелді.

Jsk ақпараттық агенттігі

Автор: admin