• 24 декабря, 2024 1:04 дп

Саяси партиялар — заманауи қоғамның демократиялық жемісі!

Автор:admin

Авг 24, 2023

Кез келген заманауи қоғамда жұмыс істейді, әр түрлі саяси күштер, бұл ретте олардың біреуі жұмыс істейді, ашық түрде жүзеге асыра отырып, әр түрлі саяси акциялар, басқа да — жасырын емес, әрқашан афишируя мүдделерін қорғайтын. Арасында шынайы саяси күштер, олар ашық болып табылады саяси аренада, ең ықпалды болып табылады саяси партиялар. Олар неғұрлым барабар ұсынады топтық және жеке мүдделер мен олардың сенімді қорғауы. Саяси партиялар алады ерекше орын қоғамның саяси жүйесіндегі ойнайды және рөлі арасындағы делдал мемлекет және азаматтық қоғам. Олар мүмкін субъектісі билік және саясат (қолында билік) немесе субъектісі болуға, билік, егер билік ету функцияларын жүзеге асырады. Еместігін түсіндіреміз бұл ереже. Адамдардың қарым-қатынасын қоғамда болып жатқан екі жазықтықта: тік, өзіндік саяси, және көлденең — әлеуметтік. Тік саяси қарым-қатынастар жүзеге асырылады (мемлекеттік билік) жоғарыдан төмен қарай (халық массасы) айқындай отырып, саяси қарым-қатынастар саяси басқару және бағыну. Көлденең қарым-қатынас (әлеуметтік) неполитические, бірақ белгілі бір жағдайларда болуы мүмкін саяси, себебі заңдарымен реттеледі. Алайда, саяси қарым-қатынастар болуы мүмкін әлеуметтік аспект. Мысалы, саяси партия, оппозиция күреседі билік үшін, элементі болып табылады азаматтық қоғам, бірақ, жеңіске жетіп, кезекті сайлауда алып, билік, мұндай саяси партия маңызды элементі болады мемлекеттік құрылымдар.

  1. Пайда болуы, негізгі кезеңдері және мәні саяси партиялар

Термин «партиясы» (лат. pars, partis — бөлік не) мағынада, ол сөйлейді мүдделерін қорғау үшін халықтың белгілі бір бөлігінің, употреблялся в Давнем. Азаматтық соғыстарда антикалық Грекия және Рим күресті бір-бірімен әр түрлі топтарға, атауларымен партиялармен. Олар белсенді және заңды қорғады өз мүдделерін қарама-қарсы заңсыз фракциялар. Олар жиі являли білдіреді уақытша бірлестігі қолдау көрсету үшін нақты тұлға. Қазіргі заманғы партия пайда болды Еуропа мен Америкада XIX ғ. олардың пайда болуы болды предопределено жиынтығымен саяси және институционных өзгерістердің арасында еуропа елдерінде және АҚШ:

— қалыптасуы оппозициялық қарым-қатынастар мен рөлінің өсуі парламент қалыптастыру басқа да өкілдік билік органдары;

— кіріспе жалпы сайлау құқығы мен азаматтардың мүмкіндіктерін кеңейтуге ықпал ету барысы мен нәтижелері сайлау;

— саралау және поляризация қоғамның әлеуметтік құрылымы және қажеттілігі реттеу және әлеуметтік қарама-қайшылықтарды;

— қажеттілігі мүддесіне өкілдік ету және белгілі бір әлеуметтік топтар билік құрылымдарында.

Демек, саяси партиялар пайда болып, тек белгілі бір даму кезеңінде қоғамның көпшілігі оның азаматтары белгілі мөлшерде тартылады саяси процесс, оның қатысушылары болады. Алдымен партия емес, жинақы, бағытталған, билік үшін күрес. Әдетте, бұл ұйымның оппозиционно қарайтын мемлекетке және атынан мүдделерін белгілі бір қоғамның, олардың оппозиционность саяси билік көзі ретінде қабылданған дағдарыстар мен ишараттың қоғамның қызметі мұндай партиялардың бағаланды көпшілік қоғамның теріс. Кездейсоқ емес, мысалы, Дж. Вашингтон «Прощальном жолдауында» америка халқына айтқан қауіпті салдары туралы «партиялық рух», сипаттай отырып, партияның «дайын қару» қопару үшін билік және узурпирования үкіметтік билік. Бірқатар ойшылдардың (А. Токвиль, Дж. С. Милл және т. б.) теріс қарағысы партияларға, Ф. Бекон және Е. Берк — лояльно, а. Н. Макиавелли тіпті санаған, олардың өзінше пайдалы. М. Вебер бөлді үш кезеңде тарихи қалыптасуы қазіргі заманғы саяси партиялар:

— аристократические үйірмелер (партия таңдалған);

 

— саяси клубтар (азаматтардың кең);

— бұқаралық партия.

Алайда, тек кейбір қазіргі таңда қолданыстағы партия өтті бұл кезеңдері, көпшілігі бірден ресімделген ретінде көпшілік. Англияда партия нәтижесінде туындаса сайлау реформа 1832 ж. және құру, жергілікті жерлерде бастамасы бойынша либералдар ұйымдар сайлаушыларды тіркеу. 1861 жылы құрылды, алғашқы бұқаралық партия — Либералды қоғам тіркеу сайлау Англия. 1863 жылы Германияда пайда болды бірінші көпшілік жұмысшы партиясы — Жалпы неміс жұмысшы одағы құрылған Ф. Лассалем. Батыс Украинада 1882 ж. құрылған партия поляк сынып жұмыс «Пролетарии», 1890 ж. — бірінші украина партия радикалды. «Галичине, Буковине, Закарпатье 20-30-шы жж., XX құжат саны 100-ге жуық саяси партиялар.

Француз әлеуметтанушы Г. Дюверже, жасампаз жалпы теориясын, саяси партиялар, қазақстандағы Саяси партиялар» (1951), өзара байланысын талдай отырып, партиялар мемлекетпен бөледі партиясының электоралдық (электорат — тобы тұлғалардың құқығы бар дауыс беру кезінде сайлау мемлекеттік билік органдарына) және сыртқы шығу.

Қалыптастыру, партиялардың электоралдық шығу тегіне тікелей байланысты кеңейтуге азаматтарының сайлау құқығын, парламент өкілеттігін және өсуімен институтының рөлін өкілдіктері. Мұндай партияның пайда базасында парламенттік топтар мен сайлау комитеттерінің.

Партияның сыртқы шығу тегіне байланысты емес парламенттік механизмдерін сол ұйымдар мен институттардың болған бұрын әрекет еткен саяси аренада, бірақ қатысқан жоқ сайлау. Иә, көпшілігі либералдық партиялар Еуропада қалыптасты келген философиялық қоғамдастықтар;

— өнеркәсіптік және қаржылық топтар ықпал жасау әр түрлі оң жақ партиялар;

— революциялық топтардың қолданылған заңсыз қалыптасқан коммунистические партия және тағы басқалар. Қазіргі заманғы саяси әдебиет бөлінеді тағы бір түрі шыққан партиялар

— бірігу жолымен ишараттың басқа да партиялар.

Иә, Р. Ж. Шварценберг бекітеді, бұл қазіргі заманғы африка елдерінде тек 1 13 партия бар парламенттік пайда болуы. Қарамастан ерекшелігін қалыптастыру, сол немесе басқа да саяси партиялардың, олардың даму тарихы — барлық жағдайларда, бұл процестер жоңғар жерлеріне шабуыл жасайды тартудың қажеттілігін масс басқару мемлекет закономерную үрдісі демократиялық қоғамды дамыту. Өсуімен ұйымшылдық партиялардың жандандырумен, олардың рөлін, саяси күресте ұсынған партиялар туралы қалай одағы пікірлес болды толықтырылды басқа да аспектілері. Партия сатып алды белгілері әлеуметтік механизмін, онда мен доктринасы және ұйымдық құрылымы қызмет етеді қол жеткізу белгілі бір саяси мақсаттар.

Қазіргі заманғы саяси әдебиетте жоқ бір мағынада анықтау. Кратчайшим болып табылады — «топ пікірлес ұмтылатын жалпы мақсаттары». Алайда, ең табысты, біздің ойымызша, бар анықтау партия тұжырымдалған француз социологом және саясаткер.. Шварценбергом: саяси партия — бұл тұрақты жұмыс істейтін ұйым бар, ұлттық және жергілікті деңгейлері, бағытталған алу және билік жүзеге асыру және осы мақсатқа жету үшін ұмтылады халық қолдау.

Қандай өзгешелік белгілері саяси партиялар және басқа да саяси күштер?

Партия — бұл ұйым, яғни тұрақты ұзақ бірлестігі адам түрлі деңгейде саясат, жергілікті халықаралық.

 

Ұзақтығы әрекеті мүмкіндік береді ажырата білу оның фракциялары, клики және басқа да уақытша бірлестіктердің пайда және жоғалады бірге вдохновителями және ұйымдастырушылары. Болуы тұрақты жергілікті ұйымдардың, ұяшықтар қолдайтын тұрақты байламы орталық басшылығы.

Басты мақсаты-саяси партиялардың қол жеткізу болып табылады (қайта бастау) саяси билік немесе оған қатысу, айырмашылығы басқа да ұйымдардың (кәсіподақтар, кәсіпкерлік одақтар, шаруа бірлестіктер және тағы басқалар), олар болса да, жүзеге асырады және саяси қызметі, бірақ қабылдауға, ең алдымен, қорғауға, экономикалық және басқа да мүдделерін.

Әрбір партиясы қамтамасыз етуге ұмтылады, өзіне қолдау — дауыс беру, ол үшін белсенді мүшелік. Кез келген партия тасымалдаушысы болып табылады белгілі бір идеология немесе айтарлықтай виденья қоғам, әлем және адам.

  1. Жіктелуі және типологиясы саяси партиялар.

Алуан тарихи және әлеуметтік-мәдени жағдайлар даму, елдер мен халықтардың пайда болуына әкеліп соқты саяси партиялардың, әр түрлі ұйымдық құрылымдар, әр түрлі идеологиялық бағыттылығы; олар айтарлықтай ерекшеленеді және әдістері мен функциялары. Зерттеушілер алғаш рет қойдық тапсырма жіктеуге құрылған және әрекет ететін, партия, онда басты критерийлері мұндай бөлу немесе моральдық («жақсы» және «жай»), немесе сандық («үлкен» және «кіші» партиясы). Алайда, одан әрі дамыту, саяси партиялардың барлық өркениетті елдерде қажеттілігін туғызды құру аса күрделі типологизации, авторлары (Ж. Дюверже, Г. Вебер, С. Коен, Бар. Вятр, А. Боднер) негізін жіктеу алады, белгілі бір критерийлер, сондай-ақ барлық тәсілдері болып табылады балама, бірін-бірі толықтырады. Біздің саясаттанушылар айтарлықтай таралуын алды типологизация партия француз саясаттанушы Г. Дюверже, ол основуется арналған ерекшелік құрылымында партиялар мен ұйымдар, олардың ішкі өмір. Осы критерий. Дюверже бөлді кадрлық, бұқаралық және сурово орталықтандырылады.

реакция — олар жақтап, ішінара немесе толық қайтару қоғамдық тәртіптер болған бұрын. Жеткілікті кең тараған критерийі типологизации партиялар болып табылады, олардың қарым-қатынасы правящему режимі:

правящие және оппозициялық, заңды және заңсыз, партия көшбасшылары мен партия-аутсайдерлер, партия, правят монополиялық және құрамында коалиция және сол сияқтылар. Жоғарыда аталған өлшемдер типологизации саяси партиялардың ретінде қарастыруға болмайды қатқан схемалар, кез келген типологиясы партиялардың относительна. Бір партия қаралуы мүмкін түрлі аспектілері, жіктелген үшін әр түрлі критерийлер. Иә, социал-демократиялық партияның мүмкін өңдеу және оппозициялық, революциялық, реформистскими және консервативті емес, бұқаралық және кадрлық, сол жақ және центристскими және сол сияқтылар. Тарихы соңғы онжылдық көрсеткендей саяси мысалы, 1980-ші ж. батыс еуропа елдерінде көптеген социал-демократиялық партиялардың (сол жақ) эволюционировали жылғы ортодоксального социализм — классикалық либерализму, нарықтық экономикаға, ал консерваторлар (оң жақ) жиі өнер көрсетті қорғану жүйесін құру үшін әлеуметтік кепілдіктерді, халықтың аз қамтылған бөлігін. Сонымен қатар, кейде сол жақ және оң жақ ретінде қарастырылады радикалдар, ал орталығы — жұмсақ, меніңше, әрқашан ұсынады дұрыс саяси бағыт. Сондай-ақ бар бөлінісі саяси партиялардың осындай критерий ретінде олардың қарым-қатынасы бар қоғамдық-саяси сапта. Осы белгісі бойынша бөледі партия: революциялық — осындай, олар отбрасывают қолданыстағы қоғамдық құрылыс және не үшін қояды мақсаты-оның сапалы, түбегейлі айналдыру;

 

реформистские — осындай, олар бағдарланады елеулі айналдыру, қолданыстағы құрылысты жақсарту, азаматтардың өмір сүру, бірақ сақталған жағдайда іргелі принциптерін қоғамдық құрылысты; консервативті — оған ұмтылады тұрақты сақтау нысандарының, қоғамдық өмірде қалыптасқан, және жетілдіру ғана бұл шын мәнінде мұқтаж өзгерістері;

реакция — олар жақтап, ішінара немесе толық қайтару қоғамдық тәртіптер болған бұрын. Жеткілікті кең тараған критерийі типологизации партиялар болып табылады, олардың қарым-қатынасы правящему режимі: правящие және оппозициялық, заңды және заңсыз, партия көшбасшылары мен партия-аутсайдерлер, партия, правят монополиялық және құрамында коалиция және сол сияқтылар.

Жоғарыда аталған өлшемдер типологизации саяси партиялардың ретінде қарастыруға болмайды қатқан схемалар, кез келген типологиясы партиялардың относительна. Бір партия қаралуы мүмкін түрлі аспектілері, жіктелген үшін әр түрлі критерийлер. Иә, социал-демократиялық партияның мүмкін өңдеу және оппозициялық, революциялық, реформистскими және консервативті емес, бұқаралық және кадрлық, сол жақ және центристскими және сол сияқтылар. Тарихы соңғы онжылдық көрсеткендей саяси партиялық жүйелер Еуропа елдері — Италия (14 партиялар), Голландия (20-дан астам партиялар), Украина (120-дан астам партиялар) және тағы сол сияқтылар. Екі партиялық (бипартийная) жүйесі сипатталады екі саяси партия бар, олар басым қоғамда және жүргізеді өзара шынайы билік үшін күрес мемлекетте, әрі олардың бірі қамтамасыз етеді бірлестігі, айналасында басым көпшілігі дауыс берген. Мұндай партия алады көпшілігі парламенттік орындық, нәтижесінде құрылады қатысты біртекті және тұрақты парламенттік көпшілігі. Двухпартийные жүйесі қалыптасты Үлкен Британия, онда билік кезектесіп орналасқан лейбористская және консервативтік партиялар; АҚШ-та билік мезгіл-мезгіл өзгертеді бірін-Демократиялық және Республикалық партия, және кейбір басқа елдерде. Жақын двухпартийной болып табылады жүйесі «екі жарым партиялар», ол сипатталады, бұл екі үлкен доминантты партия жинап, сайлауда шамамен тең дауыс саны мен жеңісі бірі тәуелді, қай партияға қолдайды үшінші, болмашы үшін дауыс саны партия. Мысалы, Германия, онда билікке келуі бірі екі ықпалды партиялардың (социал-демократтар және ХДС/ХСС) тәуелді, кімнің жағына айналады өз дауысымен шағын партия (ХДП). Однопартийная жүйесі ұсынылған бір монополиялы билеуші партиясы. Әдетте, мұндай жүйе тән тоталитарлық және авторитарных режимдерін. Ол еді КСРО және басқа да социалистік елдерде сақталады және осы күнге дейін (КХДР, Куба және тағы сол сияқтылар). Однопартийные жүйесі ретінде бағаланады бәсекелес емес, недемократические деп айырады азаматтардың негізгі демократиялық құқықтар таңдау (саяси партиялар арасындағы, әр түрлі бағдарламалар, платформалар, және сол сияқтылар). Дегенмен, кейбір авторлар тырысады ақтауға мұндай жүйелер, тіпті оларды жеткізу қажеттілігі белгілі бір жағдайларда (мысалы, Д. П. Зеркин кітабында «саясаттану Негіздері»1), тәжірибе соңғы ондаған жылдар көрсетті, щотийни жүйесін Еуропа елдері — Италия (14 партиялар), Голландия (20-дан астам партиялар), Украина (120-дан астам партиялар) және тағы сол сияқтылар. Екі партиялық (бипартийная) жүйесі сипатталады екі саяси партия бар, олар басым қоғамда және жүргізеді өзара шынайы билік үшін күрес мемлекетте, әрі олардың бірі қамтамасыз етеді бірлестігі, айналасында басым көпшілігі дауыс берген. Мұндай партия алады көпшілігі парламенттік орындық, нәтижесінде құрылады қатысты біртекті және тұрақты парламенттік көпшілігі. Двухпартийные жүйесі қалыптасты Үлкен Британия, онда билік кезектесіп орналасқан лейбористская және консервативтік партиялар; АҚШ-та билік мезгіл-мезгіл өзгертеді бірін-Демократиялық және Республикалық партия, және кейбір басқа елдерде. Жақын двухпартийной болып табылады жүйесі «екі жарым партиялар», ол сипатталады, бұл екі үлкен доминантты партия жинап, сайлауда шамамен тең дауыс саны мен жеңісі бірі тәуелді, қай партияға қолдайды үшінші, болмашы үшін дауыс саны партия. Мысалы, Германия, онда билікке келуі бірі екі ықпалды партиялардың (социал-демократтар және ХДС/ХСС) тәуелді, кімнің жағына айналады өз дауысымен шағын партия (ХДП). Однопартийная жүйесі ұсынылған бір монополиялы билеуші партиясы. Әдетте, мұндай жүйе тән тоталитарлық және авторитарных режимдерін. Ол еді КСРО және басқа да социалистік елдерде сақталады және осы күнге дейін (КХДР, Куба және тағы сол сияқтылар). Однопартийные жүйесі ретінде бағаланады бәсекелес емес, недемократические деп айырады азаматтардың негізгі демократиялық құқықтар таңдау (саяси партиялар арасындағы, әр түрлі бағдарламалар, платформалар, және сол сияқтылар). Дегенмен, кейбір авторлар тырысады ақтауға мұндай жүйелер, тіпті оларды жеткізу қажеттілігі белгілі бір жағдайларда (мысалы, Д. П. Зеркин кітабында «саясаттану Негіздері»), тәжірибе соңғы ондаған жылдар көрсеткендей, однопартийная әкеледі бюрократизму, босаңсу демократиялық бақылау үшін билік тарапынан сайлаушылар мен партия айналады ядро өкіметінің репрессиялық мемлекеттік машиналар. Қандай нақты партиялық жүйесі берілсін артықшылығы? Осы сұраққа жауап беру кезінде, ғалымдар мен практика тарайды бағалауында.

Біреулері тартымды двухпартийную жүйесі және мұғалімдік тәжірибесі Үлкен Британия, АҚШ, Австралия, Канада, қамтамасыз етіледі саяси тұрақтылық, мүмкіндігі үшін азаматтардың таңдау үшін үкімет бағамын өзгерту. Басқа да қолдайды многопартийные жүйесін қамтамасыз етіп отырған жоқ, аз тұрақтылық саяси өміріне қарағанда, АҚШ-та немесе Үлкен Британия (Нидерланды, Дания, Бельгия, Австрия). Әлбетте, жалғыз стандарттың бағалау сол немесе басқа да партиялық жүйелердің мүмкін емес. Маңызды засадой салыстыру үшін партия жүйелерінің дәрежесі болып табылады азаматтарды тарту процесіне дайындау және қабылдау саяси шешімдер, сондай-ақ мүмкіндігі мен қабілеті, халықтың демократиялық қызметін бақылау құрылымдар. Рөлі және қызметтері саяси партиялардың қазіргі заманғы қоғамда. Сұрақ функциялары туралы партиялардың басым жағдайда нақты тарихи сипатқа ие, өйткені объект функцияларын, олардың түрлілігін, мамандандыру байланысты ерекшеліктерін нақты саяси тәртіптің жай-күйін, азаматтық қоғам мен жалпы деңгейін әлеуметтік-саяси дамуының белгілі.

 

Jsk ақпарат орталығы

Автор: admin